Masina de spalat sare peste centrifugare

Este foarte usor ca atunci cand ajungi la capatul puterilor, sa spui ca un lucru nu mai poate fi reparat. Dupa ce te chinui efectiv pentru timp indelungat sa rezolvi o anumita situatie, constati ca nu mai este nimic de facut si ca urmare cedezi impulsului de a pune un punct final. Atunci cand lucrezi intr-un service de masini de spalat este foarte important sa nu alimentezi acest impuls.

Nu pentru ca trebuie sa te transformi intr-un soi de erou, ci pentru ca de regula aceste obiecte electrocasnice se numara printre putinele la care este aproape imposibil sa ramai cu piese in plus dupa asamblare, sau carora sa nu le mai poti face absolut nimic in vederea repararii.

Un caz deosebit pentu noi (tranfsormat dealtfel intr-un studiu de caz si exemplu de rabdare si ambitie) a fost cel cu care ne-am confruntat nu cu multa vreme in urma cand o clienta ne-a explicat initial telefonic problema masinii sale de spalat, pentru ca ulterior sa o vedem cu proprii ochi. Exista uneori situatia in care pentru cineva care nu este familiarizat cu problemele masinii de spalat este greu sa intuiasca o eventuala problema.

Masina de spalat poate functiona o buna perioada de vreme pentru ca brusc aceasta sa se defecteze sau chiar sa nu mai functioneze deloc.

In cazul nostru masina de spalat a spalat incontinuu timp de 10 ore, timp in care utilizatoarea a tot incercat sa o opreasca, sa o reseteze, sau sa o repare. Problema aparea in mod constant in cazul centrifugarii, masina de spalat sarind pur si simplu peste acest ciclu fara a avea la baza vreo explicatie anume. Am incercat sa patrundem putin misterul din acest caz, drept pentru care am pus clientei cateva intrebari, astfel incat sa putem afla cu mai multa usurinta si rapiditate care este problema.

Clienta ne-a mentionat faptul ca nu este prima data cand masina de spalat se comporta in acest fel si ca defectiunea a survenit in urma unor zgomote care parca au prevestit-o. Zgomotele s-au auzit chiar la inceputul procesului de centrifugare, atunci cand masina parea sa intre in turatie normala cand deodata zgomotul a inceput sa se estompeze pana la disparitia sa totala.

De mentionat este faptul ca banuiala incipienta, inca dinainte de a afla aceasta informatie, a fost ca incarcatura din masina de spalat a fost mai mare decat presupunea in mod normal capacitatea masinii. Totusi, clienta ne-a asigurat de faptul ca tesaturile dispuse in cuva erau putine si destul de usoare si ca sub nicio forma, nici chiar sub influenta densitatii apei, ele nu ar fi putut constitui un pericol.

Si totusi, masina de spalat plina de haine amestecate cu apa, blocate in interiorul cuvei, astepta mai presus de toate atat un raspuns, cat mai ales o reparatie. Problema cea mai mare a clientei consta in faptul ca evacuarea apei nu se putea produce si ca hubloul era in permanenta blocat, dat fiind faptul ca masina de spalat se afla in plin proces de spalare.

Odata ajunsi la fata locului, specialistii nostri au inceput procedura de evacuare a apei. Masina de spalat a fost scoasa din functiune, iar apa a fost evacuata manual, din cauza faptului ca sifonul de pardoseala era inexistent. Ne-am gandit la toate aspectele si am luat in calcul toate ipotezele. Daca ultimul sunet al masinii de spalat pana sa spele in gol a fost cel al unei turatii intrerupte brusc, acest lucru ne-a condus catre ipoteza unei deficiente la cureaua de transmisie.

Am desfacut masina de spalat, insa spre surprinderea noastra cureaua de transmisie functiona impecabil si nici un semn nu ar fi prevestit ruperea ei sau descentrarea acesteia de pe axul circular.

Am mers mai departe, indreptandu-ne atentia catre pistoanele care imprima cuvei si tamburului miscarea de rotatie. In stare impecabila si acestea, unse foarte bine si functionale, ne-au facut sa ne intrebam daca nu cumva defectiunea nu este una de natura mecanica, implicand fireste motorul si turatiile acestuia. Nu s-au gasit elemente desprinse sau fire electrice care sa nu faca contact, astfel incat am decis ca inainte de a pleca cu masina de spalat in atelierul nostru, sa mai facem o ultima incercare.

Asa am intervenit la nivelul filtrului de scame si am reusit sa scoatem de acolo cateva agrafe de par, o bucata de metal si fireste, multe scame si impuritati. Daca in cazul agrafelor si a scamelor, ei bine, acestor elemente le cunoasteam provenienta, problema s-a pus la nivelul bucatii de metal gasite. Ca urmare, am decis sa aducem masina de spalat in atelier, pentru a o desface si a afla de unde provine aceste element care ar fi putut provoca vreun fel de defectiune. Luand fiecare milimetru de masina la verificat, am constatat faptul ca o bucata de metal lipsea din compartimentul de detergent. Am inlocuit sistemul de compartimentare si am decis sa facem o proba in gol a masinii de spalat.

La primul ciclu de spalare aceasta nu a vrut sub nicio forma sa centrifugheze, astfel ca la cel de-al doilea am decis sa ii facem si o curatare anticalcar. Culmea, in timp ce cu totii asteptam finalizarea ciclului de spalare, s-a intamplat neasteptatul. Masina de spalat a inceput sa stoarca la un numar de 900 de rotatii pe minut, fara zgomot si fara alte probleme.

Am adus masina de spalat clientei, explicandu-i fireste de ce anume sa se fereasca atunci cand utilizeaza obiectul electrocasnic. Verificarea buzunarelor si curatarea permanenta a masinii de spalat, nu doar exterior ci si interior sunt primordiale. Acest caz a fost unul dintre cele muncite, dar si fericite. Insa problemele pot aparea rapid si pot produce daune considerabile.

Pentru aceasta este foarte indicat sa apelati la specialisti pentru a utiliza rational aceste obiecte. Si pentru noi, dar si pentru clienta in cauza, acest caz ne-a servit drept exemplu. Exemplul pentru toti ar trebui sa fie faptul ca putem preveni dezastrele masinii de spalat, insa ca acestea pot fi si reparate atunci cand langa tine ai o adevarata echipa de profesionisti.

Daca iti place arata-le si altora!