Masina de spalat zgomotoasa

Ati auzit vreodata care este exprimarea unui sofer vis-a-vis de conducerea unui autoturism? Poate ca o sa vi se para o gluma, insa raspunsul profesionistilor, si in special al celor care conduc masini cu gabarit mare, va fi unitar acelasi: „masina se conduce cu…fundul”. Explicatia acestei exprimari usor deficitare consta in faptul ca aflandu-se pe un scaun, soferul va simti intotdeauna orice problema a masinii de spalat prin prisma vibratiilor induse de turatiile motorului.

Extrapoland, si in domeniul nostru putem spune ca identificam cu usurinta anumite produse ale masinilor de spalat, doar ascultand zgomotele si urmarind vibratiile obiectului electrocasnic. Desi pentru unele persoane zgomotele facute de masina de spalat pot fi banale, pentru un specialist acestea sunt impartite in functie de fiecare componenta a produsului in parte. Uneori utilizatorii devin atat de familiarizati cu zgomotele, incat aproape ca nu le mai disting, facand parte parca dintr-un proces normal, care nu ridica niciun semn de intrebare.

Vibratiile si zgomotele masinii de spalat sunt diferite de la un caz la altul. O masina de spalat normala se incadreaza ca nivel de zgomot intre 50- 70 dB, ceea ce semnifica un zgomot nederanjant pentru sistemul auditiv uman. Este drept faptul ca in ultima perioada s-au inventat tot felul de modele de masini de spalat silentioase, dotate cu panouri cu efect fonoizolant sau cu motoare speciale pentru reducerea zgomotului, insa si in cazul acestora exista un numar de decibeli admisi pana la depasirea limitei normale. Dintre modelele recunoscute pentru nivelul redus de zgomot, le putem numi pe cele de la Beko, care au o gama intreaga de produse dedicate special acestui tip de situatie.

Masinile de spalat sunt dotate in mod uzual cu contragreutati care le mentin intr-o stare de echilibru relativ. Daca aceasta stare de echilibru este cumva deranjata, atunci masina de spalat va incepe sa se miste si, odata cu aceasta, va incepe sa si emita anumite zgomote. Pentru cei care nu erau constienti de existenta contragreutatilor, ei bine acestea sunt echivalente placilor de beton ce erau montate in masinile de spalat rufe tocmai pentru a le asigura stabilitatea in utilizare. In acest caz, un specialist poate avea doua optiuni.

Mai inainte de orice va verifica suprafata pe care este montata masina de spalat, incercat sa ii confere acesteia o suprafata plana, dreapta si fara denivelari, iar daca zgomotele persista, atunci va trebui scos capacul metalic pentru a putea strange suruburile contragreutatilor.

In cazul in care si dupa strangerea suruburilor zgomotele persista, ei bine specialistul va merge mai departe, ajungand la verificarea curelei de transmisie care asigura miscarea cuvei. Aceasta este posibil sa fie putin deplasata, si chiar si in aceste conditii ea poate produce un zgomot infernal, amplificat de putinul ecou ce se creaza in spatiul gol al spatelui masinii de spalat.

Daca bataile si zgomotele din interiorul masinii de spalat sunt existente chiar si dupa incercarile de remediere mentionate anterior, atunci se poate ca o piesa a masinii de spalat sa fie deplasata, caz in care masina de spalat va trebui dusa in service, pentru a fi demontata in scopul gasirii inconvenientului. Piese defecta va fi schimbata, astfel incat aceasta sa nu afecteze la randul ei alte componente, transformand problema in una aproape iremediabila.

Este foarte important sa fim atenti la fiecare zgomot al masinii de spalat. Acest obiect electrocasnic nu trebuie scapat din ochi doar pentru faptul ca pare masiv si de nedeteriorat. In momentul in care se produce o defectiune, aceasta poate afecta mai multe componente, fara exceptie. Mai ales in conditiile in care o masina de spalat costa destul de multi bani, si este destul de greu de inlocuit, ar fi si pacat sa platiti greutatea ei in bani, raportata la costurile sale de reparare, nu-i asa?

Daca iti place arata-le si altora!

    © 2015 WASHSERVICE